بازدید نماینده ویژه آیت الله رئیسی از کرخه-راهبرد معاصر
خطیب جمعه تهران: اسرائیل منتظر معجزه غزه و لبنان باشد | هشدار جدی برای تل‌آویو و شرکای آن سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان واکنش متفاوت زیباکلام به ترور یحیی السنوار توسط اسرائیل: چقدر می‌گفتند زیر تونل‌ها پنهان شده است محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعداد بازماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر نگران‌کننده است پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد فرمانده نیروی دریایی ارتش به المیادین: واکنش ما شدید و شوکه کننده خواهد بود رهبر انقلاب: تکریم سرکار خانم مصطفوی کاری شایسته است | ایشان با استقامتی که از فرزندِ امام خمینی انتظار می‌رود پایبندی خود را به خط امام نشان دادند؛ یک نمونه آن تشکیل انجمن دفاع از فلسطین است فاطمه مهاجرانی: اولویت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ توجه به اقشار کم‌درآمد است پزشکیان: قرار نیست به هر قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم شهید نیلفروشان در خانه ابدی خود آرام گرفت + فیلم مراسم تشییع شهید نیلفروشان | بدرقه فرزند ایران در آغوش مردم نصف جهان؛ راه شهدا ادامه دارد قالیباف خطاب به اهل سنت: شما جان و برادر ما هستید | خدا نگذرد از کسانیکه می‌خواهند تخم تفرقه بریزند فرمانده سپاه به اسرائیل: به هر نقطه‌ای تجاوز کنید به همان نقطه از شما حملۀ دردناکی خواهد شد؛ با دقت تصمیم بگیرید یک تکاور ایرانی در درگیری مسلحانه به شهادت رسید + جزئیات

بازدید نماینده ویژه آیت الله رئیسی از کرخه

نماینده ویژه آیت‌الله رئیسی؛ محمدرضا فاتحی صبح امروز به‌منظور بررسی وضعیت سد کرخه و ارائه تکنیک‌های نوین رها‌سازی آب از حوزه آبی کرخه بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 25
کد خبر: ۹۶۵۲۵

نماینده ویژه آیت‌الله رئیسی در بازدید از حوزه آبی کرخه گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو در دولت سیزدهم رهاسازی آب در تالاب و تعیین حریم تالاب هورالعظیم با روش‌های نوین در مدیریت آبی خواهد بود.

 

وی در حاشیه این سفر و در بازدید از شهرستان‌ها و روستاهای دچار تنش آبی اظهار داشت: در حوزه مدیریت آب نیاز به کار کارشناسی و پرهیز از اقدامات غیر‌اصولی هستیم. سرمنشأ آنچه بر سر هور آورده‌اند توسعه نامتوازن است و همواره دستگاه‌های سدساز بی‌توجه به معیارهای توسعه پایدار و مصالح ملی و منافع مردم؛ به ساخت‌وسازی مغایر با توسعه پرداختند.

 

نماینده ویژه آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در شرایط خشکسالی فعلی مدیریت مصارف تنها راهکار بهبود شرایط و کاهش خسارات است و در صورت عدم رعایت الگوی کشت کم‌مصرف، اثرات خشکسالی از منظر شدت و تداوم افزایش خواهد یافت.

 

فاتحی با تأکید براینکه "مهم‌ترین اولویت دولت جدید تأمین حقابه تالاب هورالعظیم است و برای احیای این تالاب باید بتوانیم با مدیریت درست آب را به تالاب برسانیم"، گفت: وزارت نیرو به‌عنوان مسئول مطالعه و برنامه‌ریزی و کارفرمای اصلی احداث سد در کشور، مقصر این اتفاقات است. وزارت نیرو باید درباره تبعات احداث سدهای مختلف در کشور از جمله سد کرخه و محاسبه سود و زیان آن‌ها توضیح دهد.

 

نماینده ویژه آیت‌الله رئیسی در پایان با ارج نهادن به مطالبه بحق مردم خوزستان گفت: هورالعظیم یادآور حضور بزرگ‌مردانی چون علی هاشمی و رشادت‌های مردم شریف این منطقه در هشت سال دفاع مقدس است. یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو در دولت سیزدهم رهاسازی آب در تالاب، تعیین حریم تالاب هورالعظیم با روش‌های نوین در مدیریت آبی کشور است./تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار